Klachtenregeling
Als u bij een TIM Fysiotherapeut onder behandeling bent of bent geweest, heeft u waarschijnlijk gemerkt dat deze al het mogelijke doet u de hulp te bieden die u nodig heeft. Goed onderling contact is daarbij heel belangrijk. Gelukkig zijn de meeste cliënten tevreden over de behandeling die zij krijgen. Toch kan er wel eens iets mis gaan. Bent u ontevreden over bepaalde zaken of heeft u een klacht? Lees dan verder.
Misverstand
Natuurlijk doen u en uw fysiotherapeut er alles aan om de behandeling en het contact zo prettig mogelijk te laten verlopen. Toch kan het gebeuren dat u ontevreden bent of een klacht heeft. Bijvoorbeeld over de behandeling of over de manier waarop uw fysiotherapeut of een praktijkmedewerker met u omgaat. De meest eenvoudige en snelste manier is om uw klacht rechtstreeks te bespreken met de fysiotherapeut. U kunt samen overleggen hoe de klacht is ontstaan en hoe het probleem opgelost kan worden. Soms blijkt het om een misverstand te gaan.
Maak uw probleem bespreekbaar
Bespreek uw probleem eerst met uw behandelend TIM fysiotherapeut. Misschien komt u er samen al uit als u kenbaar maakt waarover u ontevreden bent, of wat u bij een volgende behandeling anders wilt. Het beste is om een aparte afspraak te maken, zodat uw behandelaar voldoende tijd voor u kan uittrekken. U kunt dan samen zoeken naar een bevredigende oplossing. Indien u er samen niet uit komt of het probleem liever niet direct met uw therapeut bespreekt, dan is het ook mogelijk om een afspraak te maken met de praktijkmanager die tevens functioneert als klachtencommissaris.
Heeft u een klacht en wilt u in contact komen met een TIM klachten functionaris? Stuur dan een email naar info@timfysiotherapie.nl of neem telefonisch contact met ons op via 085 040 63 48
Klachtenregeling Keurmerk Fysiotherapie
U heeft ook de mogelijkheid om een klacht over het functioneren van uw fysiotherapeut of de praktijk in te dienen bij de Klachtencommissie Keurmerk Fysiotherapie. Voelt u zich niet begrepen door uw fysiotherapeut en zoekt u erkenning? Dan is dit het ’loket’ waar u moet zijn. De Klachtencommissie zal eerst proberen om via bemiddeling erkenning van de klacht te bewerkstelligen. Als dat tot onvoldoende uitkomst leidt, zal er een klachtenprocedure worden gestart. Deze bestaat uit een schriftelijk onderzoek met een zitting waarin een mondelinge uitspraak wordt gedaan. De fysiotherapeut zal hierbij nooit worden bestraft en er kan ook geen schadevergoeding worden geëist; de fysiotherapeut wordt hooguit aangesproken op zijn professionaliteit en zal de gegeven adviezen moeten opvolgen.
Als u gebruik wilt maken van de Klachtencommissie
U download het ‘formulier Klachtencommissie’ van de website www.keurmerkfysiotherapie.nl. Zorgt u ervoor dat u het klachtenformulier volledig invult, ondertekent én voorziet van de juiste bewijsstukken? Alleen dan kan uw klacht in behandeling worden genomen.